20. Penyagolosa Botón Apuntarme
23 novembre 2014

fotos de Jose Tudela (verlas en Picasa)

¡Penyagolosa siempre sorprende!

Penyagolosa per arista SO ver vídeo en canal Ximaruxa

Trochas Pictures presenta 3 ascensiones, una sola cima ver vídeo en canal de Fernando

20. Penyagolosa (1813 m)

Descripción de la actividad    SEimages/CIM/COMUN/ico_SE.png + BMimages/CIM/COMUN/ico_BM.png + ESimages/CIM/COMUN/ico_ES.png

I com no!!.... Penyagolosa

Penyagolosa no podia faltar al cicle del vint anniversari del CIM. Per l’elegància de les seues línies rematades en un cim bellísim. Per la diversitat de formes, vessants i orientacions. Per la rotunditat dels paisatges d’aquest massís. Pel seu alt valor simbòlic pels excursionistes i tots aquells que s’estimem el territori valencià. L’itinerari tracta de fer justícia a Penyagolosa envoltant-lo per totes les seues vessants. Així l’arribada al pic es demora i constitueix el desitjat remat a una excursió farcida de paisatges corprenedors.

La cita és a les 9:45 hores a l’eremitori de Sant Joan de Penyagolosa. Eixirem pel cami dels Peregrins en direcció a llevant fins el barranc de l’Antona (1.260 m) des d’on seguirem la senda fins els mas de Benages Vell. Es seguix ara en direcció sud pel camí que passa per la font del Pleit i connecta amb la pista de Xodos. La seguirem fins la Banyadera i Corralico (1.509 m) tot just al peu del cim de Penyagolosa… però encara no és moment de pujar-hi.

Seguim per la font Trobada i l’antic camí de Llucena fins el pla de la Creu (1.280 m) on girem a ponent per la cova del Sastre, passem baix la imponent vessant sud i pel Cantal de Miquelet s’arriba al vessant oest junt la font del Paso i a les envistes dels masos de Renovell i La Camala. De nou per bosc arribem a la Nevera des d’on s’enfila –ara si– el cim de Penyagolosa (1.814 m) on celebrarem els vints anys i les vint excursions del CIM. Baixarem per la senda al Corralico i a Sant Joan pel conegut camí del barranc del Forn o per la Pegunta.

El desnivell és d’uns 950 m i l’horari estimat d’unes 6 hores i mitja a les que cal afegir una parada per dinar. Cal dur prou aigua, ja que les fons Trobada i del Paso no tenen aigua.

Pels que viuen a l’àrea metropolitana de València, cal seguir la CV-10 i a la rotonda de la Pobla Tornesa es segueix la CV-15 per la Vall d’Alba fins la Pelejaneta on s’agafa la CV-170 que creua el coll de la Bassa, passa per Atzeneta i puja finalment a Vistabella des d’on s’arriba a Sant Joan. Cal comptar unes dues hores de viatge.

Cartografia

• Penyagolosa (1998), mapa a escala 1:30.000 preparat per Enric Roncero, editorial Alpina.
  • Xodos (2008), mapa del terme municipal a escala 1:15.000 preparat per Pau Fuster, editorial El Tossal Cartografies.
  • Vistabella del Maestrat (2010), mapa i guia excursionista del terme municipal a escala 1:25.000 preparat per Pau Fuster, editorial El Tossal Cartografies.

EIXIDA: En València, Avinguda de Aragón, monument a les víctimes de la riuada a les 8:15, o directament en l'eremitori de Sant Joan de Penyagolosa a les 9:45 .

- El Tiempo en Vistabella del Maestrat  (predicción a 14 días) -

Coordinador eixida: Jorge Cruz- email: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. telf. 601 343 838 / 961 311 039

Contacto:  Jorge Cruz (SE); Rafa Miralles (ES)

Projecte 20 anys - 20 CIMs. Amb motiu de la celebració dels seus 20 anys d'activitats, el CIM et proposa la participació en el projecte 20 anys-20 CIMs, consistent en l'ascensió a 20 CIMs al llarg del 2014, any del seu 20 aniversari .

Recorda que en participar en qualsevol activitat del CIM, acceptes la seua exempció de responsabilitat.