17. Mogorrita Botón Apuntarme
27-28 septembre 2014

fotos subidas por Juanvi, originales en la carpeta en DropBox

{bonckowall height="264" width="99%" align="center" numRows="1" showReflections="false" style="light" setorder="1"}/2014/20140927_Mogorrita/{/bonckowall}

vídeo de Fernando en

Mogorrita en el canal Ximaruxa de

Callejones (Las Majadas y cortados de Uña en el canal Ximaruxa de

17. Mogorrita (1866 m)

Descripción de la actividad   BMimages/CIM/COMUN/ico_BM.png  bicicleta de Muntanya

Lloc: Conca i Tragacete

Acostament: Des Cuenca per la CM 2105 a Tragacete (68 km) naixement del Rio Cuervo. Uns 5 km abans d'arribar a Tragacete, prendre a la dreta la carretera CU 901 a l'alt del Cubillo i Teruel. La carretera puja uns 4 km fins a l'alt i després baixem per ella 1800 m fins a trobar amb una edifici a la dreta i una pista l'esquerra que hem d'agafar fins a trobar les restes de l'estació d'esquí. En qualsevol moment podem començar la activitat.
Comentaris: La regió muntanyenca de Conca té la seva màxima altitud al Pic Mogorrita amb 1866 m, i és per tant el sostre de Conca. Aquest es troba a la Serra de Valdeminguete, que se situa en el límit oriental de la província, formant part del Sistema Ibèric.
En l'entorn del Mogorrita s'aprecien dues grans conques hidrogràfiques: la del Tajo que aboca a l'Atlàntic, i la del Xúquer que ho fa al Mediterrani.

Activitat per al dissabte 27 setembre

Pujada al Pic Mogorrita, cim de Conca (1864 m). Ruta circular en bicicleta de Muntanya.

• Recorregut: 40 km
  • Desnivell: +1347 m
  • Desvnivel baixada: -1352 m
images/CIM/2014/17-CIM-Mogorrita-cima.jpgSortida des de Tragacete, 1280 m, pel marge del riu Xúquer en direcció a l'ermita de la Trinitat, continuant la llit del Xúquer remuntarem fins al coll del Hontanar, 1330 m, continuarem per pista fins a la cota 1450 m, aproximadament, i on deixarem a la nostra esquerra el riu Xúquer i la pista per la que tornarem. Seguint direcció SE i guanyant alçada fins passar prop de la canal del Dau, continuarem per ella i creuarem, ara ja, per dalt els barrancs del “Estepar i el Judío”. Continuarem pujant fins a la cota 1750 m aprox. A partir d'aquí el recorregut fins al Pic Mogorrita 1864 m serà d'anada i tornada.
Reprendrem el camí que deixarem, ja sempre amb tendència a la baixada en direcció NO i continuarem pel rierol del Chispo a cavall entre les dues depressions que formen els naixements dels rius Tajo i Xúquer, seguirem perdent alçada per bells i frondosos boscos que ens portaran a les primeres aportacions d'aigua que formen el naixement del riu Xúquer, seguirem la direcció SE q, i ja sense deixar el llit del Xúquer que ens servirà de guia, connectarem amb la pista que deixarem anteriorment d'ascensió al pic per a tornar pel mateix camí a Tragacete.

Activitat per al diumenge 28 setembre

Sortida amb bicicleta de muntanya circular des de les Majadas Pels Tallats i les Buitreras d'Ungla a les Majadas.

• Recorregut: 43 km
  • Desnivell: +1050 m
  • Desvnivel baixada: -1114 m

Sortirem des de les Majadas, 1395 m, per la pista forestal de la riera de l'aigua, i anirem ascendint pel camí de Huelamo, el recorregut és espectacular ascendirem fins l'avenc de Vesc Li 1550 m i seguirem pel barranc de la Sabina 1540 m, des d'aquí, ja en descens fins Uña i els seus Buitreras, prop del Pantà i amb un puja i baixa creuant diferents barrancs i pel camí de la font de l'esbarzer, tornarem a "las Majadas".

La intendència:

Dormim en Alberg Sant Blai (a 3 km de Tragacete) que inclou:

• Dormir Divendres i Dissabte
  • Esmorzar dissabte i diumenge.
  • Sopar dissabte

(Agraïm no fer noves reserves ni rectificacions si no és a través de Vicent nou coordinador del viatge)

PRECIO: 46 € por dos días en MP.
Compte Corrent d'ingrés: ES82

Contacte: Vicent, email: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

Projecte 20 anys - 20 CIMs. Amb motiu de la celebració dels seus 20 anys d'activitats, el CIM et proposa la participació en el projecte 20 anys-20 CIMs, consistent en l'ascensió a 20 CIMs al llarg del 2014, any del seu 20 aniversari .

Recorda que en participar en qualsevol activitat del CIM, acceptes la seua exempció de responsabilitat.