. . .

Juanvi en el Flamisella Picimages/CIM/2011/20110206_salvemcertascan.jpg

Vídeo en youtube http://www.youtube.com/watch?v=yqswn4bCbdA

CERTASCAN (Refugi i ascensió al Pic)
Dissabte 5 i diumenge 6 de febrer 2011

TRAVESSIA A CERTASCANimages/CIM/2011/refugiCertascan.jpg

Eixida d'esquí de muntanya prevista per al cap de setmana del 5-6 de febrer a Certascan

Dia 5. (+1.124 m.)
Eixim des de la pista que puja de Tavascan al Pla de Boavi. En funció de la cota de neu pujaren per la vall fins a la Canalada (cota 2.000) confluència amb el torrent que baixa de Certascan. Pujar en direcció N-NO,guanyar altura per una estreta pala i arribar al Refugi 2.230m.

images/CIM/2011/PlanoRefugio.jpgDia 6. (+613 m / -1.453 m).
Eixim per darrere del refugi per la marge Oest entre el refugi i el llac Certascan (que és el mas gran dels Pirineus). Passem al costat d'una balisa de neu i en direcció cap el Pic de Certascan. D'allí girar a la dreta i pujar al pic pegats al marge dret fins al cim. Baixada des del cim, fins als llacs de Gerossos. Primer prop del llac blau i llac blau inferior, continuar la baixada pel marge dret o esquerre en funció de la neu fins a les bordes de Loarre i acabem el descens fins a la presa de Graus (esta és una de les baixades en esquís mes llargues del piri).images/CIM/2011/itirefugi.jpg

Al ser una eixida en travessia el primer dia portarem un cotxe de Tavascan a la presa de Graus o les bordes de Loarre.

Dificultat: BE descensos en S2,S3
Orientacions: quasi sempre a S-SO-SE
Reserva: Per a la reserva del refugi cal fer un ingrés de 10 euros al compte corrent del CIM      . Aviseu al Coordinador per email o telèfon.
images/CIM/2011/picCertascan.jpgDia límit de confirmació: Dimarts dia 1 de febrer confirmar-me l'assistència per favor.

L'allotjament és a mitja pensió. Al refugi hi ha mantes i només cal dur el sac sabana.
Es dóna l'opció de fer-ho amb raquetes encara que la baixada si no et maneges molt be, seria preferible baixar pel mateix lloc.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Per aquesta activitat ÉS IMPRESCINDIBLE I OBLIGAT EQUIP HIVERNAL DE MUNTANYA "PALA, SONDA I ARVA" !!!!!!!!!!!

L'itinerari ho variarem en funció de la neu i no eixiren en cas de molt mal temps o que per la seua orientació hi haja un risc alt d'allaus.
Coordinador: Vicent Vilar
email: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.  ¡ATENCIÓN en el correo enviado a los socios sobra un punto del nombre!
Telèfon:. 600 949 054

Web Refugi de Certascan - Acces al Refugi - Ascensió al Certascan

Butlletí d'allaus del IGC - Meteo i Risc d'allaus de AEMET

Risc d'allaus de Meteo France - Previsió meteorològica

En la web se publicarán los avisos y las últimas novedades. Visita  http://cimvalencia.es  para estar informado.